Ενδοδοντία (απονεύρωση)?

Το δόντι μου πρήστηκε, θα μου περάσει με αντιβίωση ;

Η απάντηση είναι πως όχι. Η αντιβίωση θα βοηθήσει την μείωση ή το πρήξιμο, αλλά θα είναι προσωρινό. Στην περίπτωση αυτή η απονεύρωση είναι απαραίτητη, ώστε να αφαιρεθεί ο μολυσμένος πολφός. Καλό θα ήταν να μην αναβάλλετε την επίσκεψη στον οδοντίατρο γιατί το πιθανότερο είναι να χάσετε την ευκαιρία να σώσετε το δόντι σας και θα είναι πλέον αργά.

Θα έχω την αίσθηση του πόνου κατά την διάρκεια ή μετά την απονεύρωση ;

Στόχος μας είναι να προσφέρουμε μια εντελώς ανώδυνη ενδοδοντική θεραπεία. Συχνά οι ασθενείς δεν αισθάνονται πόνο κατά την διάρκεια της θεραπείας. Η ανώδυνη ενδοδοντική θεραπεία στηρίζεται στην ολοκληρωμένη τοπική αναισθησία. Μετά την θεραπεία, αναμένεται κάποια ευαισθησία, η οποία συνήθως διαχειρίζεται με φαρμακευτική αγωγή. Στις περιπτώσεις που έχουμε έντονα συμπτώματα οξείας πολφίτιδας (φλεγμονής του νεύρου) καλό θα είναι να γίνει χρήση κάποιας φαρμακευτικής αγωγής πριν επέμβουμε με την ενδοδοντική θεραπεία γιατί στο όξινο περιβάλλον της φλεγμονής δεν πιάνει η αναισθησία με αποτέλεσμα να έχουμε πόνο κατά την απονεύρωση. Πολλές φορές γίνεται ταυτόχρονα μια πρώτη διάνοιξη του δοντιού για την εκτόνωση των υγρών της φλεγμονής για μεγαλύτερη ανακούφιση.

Θα χρειαστεί να επισκεφθώ ξανά τον οδοντίατρο μετά την ολοκλήρωση της ενδοδοντικής θεραπείας ;

Η θεραπεία που παρέχεται είναι μέρος ενός συνολικού πλάνου θεραπείας, η οποία έχει προκαθορισθεί από τον οδοντίατρο. Στα ενδοδοντικά θεραπευμένα δόντια απαιτείται η τοποθέτηση τελικής αποκατάστασης (έμφραξης ή στεφάνης) για την πρόληψη μόλυνσης ή κατάγματος του δοντιού. Ο οδοντίατρος που σας παρακολουθεί, θα προσδιορίσει τον τρόπο μόνιμης αποκατάστασης του δοντιού.

Μπορώ να κάνω απονεύρωση σε όλα τα δόντια ;

Στα περισσότερα δόντια υπάρχει η δυνατότητα να θεραπευθούν. Περιστασιακά κάποιο δόντι ίσως να μην έχει την δυνατότητα να σωθεί, κυρίως όταν οι ριζικοί σωλήνες δεν είναι προσβάσιμοι, ή όταν η ρίζα είναι πολύ εύθραυστη, ή όταν το δόντι δεν έχει επαρκή στήριξη στο οστό ή όταν το ίδιο το δόντι δεν μπορεί να αποκατασταθεί. Ωστόσο η ενδοδοντία σήμερα, έχει κάνει πρόοδο και είναι ικανή να σώσει τα δόντια στις περισσότερες των περιπτώσεων. Παράλληλα όταν η ενδοδοντική θεραπεία δεν είναι αποτελεσματική, η ενδοδοντική χειρουργική επέμβαση είναι σε θέση να σώσει το δόντι.

Είναι η επανάληψη μιας ενδοδοντικής θεραπείας η καλύτερη επιλογή ;

Φροντίστε να προσπαθείτε πάντοτε να σώσετε το φυσικό σας δόντι και εφόσον σας βεβαιώνει ο οδοντίατρος σας πως κάτι τέτοιο είναι εφικτό, τότε είναι η καλύτερη επιλογή. Τίποτα δεν είναι καλύτερο από το φυσικό σας δόντι. Η πρόοδος στην τεχνολογία είναι αλματώδης και διαρκής τα τελευταία χρόνια. Σε περίπτωση που το δόντι σας έχει ασυνήθιστη ανατομία ή σε περίπτωση που δεν έχει καθαριστεί σωστά ή ακόμα και σε περίπτωση που δεν έχει σφραγιστεί ερμητικά κατά την διάρκεια της πρώτης θεραπείας, ο ενδοδοντιστής οδοντίατρος μπορεί να επιλύσει το πρόβλημα με μια δεύτερη θεραπεία .

Τι ποσοστό επιτυχίας έχει η απονεύρωση στα δόντια ;

Μελέτες δείχνουν πως το ποσοστό επιτυχίας της ενδοδοντικής θεραπείας αγγίζει το 90% - 95% των περιπτώσεων. Το μικρό ποσοστό αποτυχίας οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι οι ριζικοί σωλήνες πολλών δοντιών είναι περίπλοκοι και είναι πιθανό να μην υπάρχει η δυνατότητα να καθαριστούν και να απολυμανθούν. Σε τέτοιες περιπτώσεις, θα χρειαστεί επανάληψη της ενδοδοντικής θεραπείας. Τέλος, όταν παρατηρηθεί κάταγμα της ρίζας, που προσβάλλει τον ριζικό σωλήνα ή ολόκληρο το δόντι, τότε έχουμε εξαγωγή του δοντιού.

Πονάει το δόντι μου, ξαφνικά, τι να κάνω ;

Σε περίπτωση που πονάει το δόντι σας, ξαφνικά, καλό θα ήταν να επικοινωνήσετε με τον οδοντίατρο, για να σας δοθεί φαρμακευτική αγωγή. Εφόσον πονάει το δόντι σας έντονα, καλό θα ήταν να επισκεφθείτε τον οδοντίατρο για κλινική και ακτινογραφική εξέταση όπως και πιθανή διάνοιξη του δοντιού για άμεση ανακούφιση και ενδοδοντική θεραπεία στην συνέχεια .